dimarts, 22 de desembre del 2009

Taller "Web 2.0" per a les Dones Avança't

El dia 2 de desembre, dimecres, vaig fer un taller de Web 2.0 a les dones del taller "Avança't"

Aquesta sessió va durar 3 hores. El grup estava format per 8 dones i la seva tutora.

Vaig començar amb una definició del que era la web 2.0. Vaig mostrar una web 1.0 i una altre 2.0.

Després de veure la gran diferència van començar a entendre per què a web 2.0 se li diu "evolució".

Vaig mostrar un vídeo del youtube on clarament s'explica què és web 2.0 i el que es pot arribar a fer amb ella.

Vaig començar explicant què és un blog i la seva funció. Després vam fer un compte de Google per poder començar a crear un blog.

Vam crear aquest compte amb Google perquè Google és propietari de Blogger i també de Youtube.

Després de fer al compte, vam començar amb la creació d'un blog personal. Vaig explicar pas a pas el que s'anava fent i després tot el que es pot fer amb un blog:

-Gadgets, entrades, insertar imatges i videos, configuració, privacitat, etc.

Una vegada entès com fer funcionar un blog, vaig passar a explicar com donar permissos del blog a una persona per poder fer-hi entrades. (Aquest tema va costar una mica d'entendre) Així que vam donar permisos a totes, van veure que ara era com si tinguessin 2 blogs només que en el dels permisos només poden crear entrades i no en poden tocar la configuració.

Van fer unes quantes proves de fer entrades en el blog associat i ja no vam tenir més temps per poder explicar Youtube, que també volia explicar-lo.

Aquí hi ha algunes imatges de la sessió...

TALLER WEB 2.0