dimecres, 3 de febrer del 2010

Els marcadors socials (1)

Com ja hem explicat en entrades anteriors, el volum d'informació amb què ens enfrontem davant Internet és cada dia major. Això fa que un element clau en la gestió del coneixement sigui una correcta organització de la informació.


Els marcadors socials són una forma senzilla i popular d'emmagatzemar, classificar i compartir enllaços a Internet o a una Intranet d'una manera molt similar a com desem favorits en el nostre Pc.

En un sistema de marcadors socials, els usuaris creen una llista de recursos o de favorits d'Internet que consideren útils. Categoritzen els recursos amb
tags o etiquetes que són paraules assignades pels usuaris relacionades amb el recurs.

Existeixen nombrosos exemples de serveis de gestió de marcadors socials. Per exemple, nosaltres hem creat la pàgina http://delicious.com/staperpetua.co, utilitzant un dels serveis més populars, Delicious, del qual ja us tornarem a parlar. Però n'existeixen molts d'altres.

A la següent llista, trobareu més exemples:


CASTELLÀ:

ANGLÈS