dijous, 28 de maig del 2009

El test de l’Àcid (Acid Test)

Hola gent d'internet!

Avui parlarem, entre d'altres, sobre la compatibilitat dels navegadors d'internet amb els estàndards plantejats pel W3C, que garanteixen la universalització de l'accés a Internet.

Internet, per explicar-ho molt simplificadament, és una eina per llegir uns tipus concrets de codis i intrepretar-los.

Diguem que una persona fa una pàgina web (la dissenya, etc.). Haurà de descriure-la mitjançant codis escrits (html, per exemple) i quan acabi passarà a penjar-la a la "xarxa". Però, què passaria si els codis amb què ha escrit aquesta pàgina no coincideixen amb els codis que acceptats pels diferents navegador? Seria molt complicat si cadascú fes la seva.

Per això hi ha un conjunt de codis o unes "normes" estandaritzades que hem de seguir si volem que el màxim de gent possible vegi la nostra web sense problemes i amb un mateix resultat.

Però quin es el veritable problema? Que hi ha més d'un navegador a Internet i no tots respecten els estàndards al peu de la lletra.

Una manera de saber en quin grau els navegadors respecten els estándars és la prova de l'Àcid.

L’Acid2 és una prova que consisteix en una imatge (veure il·lustració a sota) basada en la icona "àcida" de l’Acid Music, creada pel Web Standards Project, per mostrar les mancances dels navegadors web actuals a l’hora de complir amb els estàndards.




El test de l’Àcid (Acid Test)

Si un navegador suporta correctament els estàndards HTML i CSS 2.0, en obrir la imatge s’ha de poder veure una cara somrient. Malgrat la simplicitat del dibuix, cada línia està codificada de manera que la seva correcta visualització depen de l’exacta implementació de vàries exigències imposades pels estàndards. En el moment en què es va publicar aquesta prova, cap dels navegadors existents podia mostrar correctament la imatge.

Cal dir que cada vegada s'estan estandaritzant més els navegadors, per demanda del client per dir-ho així també.

Espero que el vostre navegador sigui del estàndards ; ) Penseu qye encara no hi cap que en superi el Test al 100%

I que vagi bé!

Ruben

Els estàndards web

Els estàndards web són un conjunt de recomanacions donades pel W3C i d’altres organitzacions internacionals sobre com crear i interpretar documents web.

L’objectiu d’aquests estàndards és crear llocs web accessibles per a un major nombre d’usuaris, independentment de la seva habilitat física o mental, la llengua, cultura o localització geogràfica, la infraestructura de xarxa, del maquinari (hardware) o del programari (software) de què disposin; als que s’hi pugui accedir des dels diferents dispositius que tenen possibilitats d’accés a internet: no només PC o portàtils, sinó també telèfons mòbils, PDA, sistemes de televisió interactiva, etc.

Beneficis dels usos d’estàndards web

Un lloc basat en els estàndards web, permet:
  • Compatibilitat: És compatible amb tots els navegadors actuals, i ho serà també en versions futures.
  • Independència del dispositiu: Funcionarà de la mateixa manera en un navegador d’un ordinador, d’un telèfon mòbil, etc.
  • Control centralitzat: Permet amb molta més eficiència futurs canvis de la presentació d’un projecte web, al tenir la presentació centralitzada en fulls d’estils, independents de l’estructura del document. Per tant, és més fàcil de mantenir i actualitzar.
  • Facilita la feina als cercadors: Als motors de cerca com Google, Yahoo!, Ask, etc. els hi agrada un document ben estructurat semànticament. Ja no només consulten i avaluen les metadades, sinó que analitzen cada vegada amb molta més precisió el contingut en si mateix.
  • Pàgines més lleugeres: Si es compara el pes d’una pàgina maquetada amb taules amb una altra que fa servir fulls d’estil es veurà que la diferència, en funció de la complexitat del disseny, pot fer que la segona sigui entre un 60% i un 70% més lleugera que la primera. Els documents que separen l’aparença del contingut utilitzen menys codi, per la qual cosa els llocs basats en els estàndards utilitzen menys amplada de banda i es mostren més ràpidament als usuaris.
  • Accessibilitat: El desenvolupament d’un espai web accessible implica l’optimització tant del contingut com del codi, per facilitar l’accés al contingut del web a persones amb discapacitats, així com diferents entorns incloent programari i maquinari (per exemple navegadors d’ordinadors, navegadors per veu, navegadors de text, telèfons mòbils, ordinadors personals portàtils (PDA), connexions a Internet, etc.) i altres dificultats o constriccions sota les quals poden estar operant, tals com voltants sorollosos, habitacions poc o excessivament il•luminades, etc.

dimecres, 27 de maig del 2009

ACCESSIBILITAT WEB

Aquesta informació l'he trobat a:

Qué ès l'Accessibilitat web?

Nomalment, l'accessibilitat web s'associa com una idea de desenvolupament d'una web que pot ser utilitzada per persones com discapacitats, tal i com podem llegir en les següents definicions:

L'accessibilitat web significa que persones amb algun tipus de discapacitat podran fer uú de la web. En concret, al parlar l'accessibilitat web s'està fent referencia a un disseny web que permetrà que aquestes persones puguin percebre, entendre, navegar i interactuar amb la web, fent aportació de contingut.

L'accessibilitat web també beneficia a unes altres persones,, com ara les d'edats avançades que han vist mermades les seves habilitats a conseqüència del pas del temps.

D'altra banda, l'accessibilitat web es referiex a la capacitat d'accés a la web i als seus continguts per totes les persones idependentment de les seves capacitats Aquesta qualitat està íntimament relacionada amb l'usabilitat. Quan els llocs webs estan dissenyats pensant en l'accessibilitat, tots els usuaris poden accedir en condicions d'igualtat als continguts.

Per exemple, quan un lloc té un codi XHTML correcte, es propocionen un text equivalent alternatiu a les imatges i als enllaços, li donem un nom significatiu, això permet reconèixer els contiguts. Quan els vídeos disposen de subtítols, els usuaris amb dificultats auditives podran entendre-ho plenament Si els continguts estan escrits en un llengutge senzill e il·lustrat amb diagrames i animacions, els usuaris amb dislèxia o problemes d'aprenentatge estan en millors condicions de entendre-ho.

Si la mida del text és suficientment gran, els usuaris amb problemes visuals poden llegir-ho sense dificultat. Si es poden evitar les accions que depenen d'un sol dispositiu concret (fer clic amb el ratolí ) els usuaris podran escollir els dispositius que més li convinguin.

PAUTES D'ACCESSIBILITAT WEB

El màxim orgamisme que s'encarrega de promoure l'accessibilitat és el World Wide Web Consortium (W3C), en especial el seu grup de treball Web Accessibility Initiative (WAI). En 1999, el WAI va publicar la versió 1.0 de les seves pautes d'accesibilitat web. Amb el pas del temps s'han convertit en un referent internacionalment acceptada. El desembre de 2008 les Pautes d'Accesibilitat al Contingut en la Web (WCAG) van ser aprovades amb recomanació oficial.

Les Directrius d’Accessibilitat de Contingut d’un Web 1.0, com a referència del W3C, presenta uns principis d’accessibilitat i idees de disseny. Està organitzat en catorze principis i tot un seguit de controls i enllaços a diferents seccions de tècniques per la implementació dels tres nivells de prioritat. Cada control té un nivell de prioritat assignat pel grup de treball basant-se en el control d’impacte en l’accessibilitat.

Podeu llegir la traducció al català del document al següent enllaç.

D'altra banda, aquestes pautes es divideixen en tres blogs:

Pautes d'Accesibilitat al contingut a la web (WCAG): Estan dirigides a webmasters i indiquen com fer que els continguts del lloc Web siguin accesibles.

Pautes d'Accesibilitat per a eines d'Autor (ATAG): Estan dirigides a desenvolupadors de software perquè els seus programes facilitin la creació de llocs accessibles.

Pauta d'Accesibilitat per Agents d'Usuari (UAAG): Estan dirigides als desenvolupadors dels agents d'usuaris perquè aquests programes facilitin a tots els usuaris l'accés als llocs web.

Més informació a:

El W3C

Què signifiquen les sigles W3C?
















World Wide Web Consortium

És un consorci internacional que treballa per desenvolupar i promocionar estàndards per al Web. El dirigeix Tim Berners-Lee, creador del WWW i autor de les especificacions de l'URL, l'HTTP i l'HTML, que són les seves principals tecnologies d'aquesta xarxa.

El consorci s'administra de forma conjunta entre el MIT (als Estats Units), l'ERCIM (a Europa) i la Universitat de Keio (al Japó). Per altra banda, el W3C també té distribuïdes oficines arreu del món.

Aquest consorci fou creat inicialment per garantir una major compatibilitat i acord entre els diferents membres de la indústria a l'hora d'adoptar noves tecnologies web. Abans de la seva creació, per exemple, ja existien problemes de compatibilitat per culpa de diferents versions d'HTML específiques de cada venedor. Cal dir que aquests problemes encara perduren.

Pastilla del W3C de recomanacions d'accessibilitat

Un document del W3C segueix diferents etapes de "maduració" abans d'esdevenir una recomanació pròpiament dita: Working Draft (WD) (esborrany de treball), Candidate Recommendation (CR) (recomanació candidata), Proposed Recommendation (PR) (proposta de recomanació), i finalment una W3C Recommendation (REC) (Recomanació). Les recomanacions poden actualitzar-se de forma separada en documents d'Errata, fins al moment que hi hagi suficients canvis significatius com per a produir una nova edició de la recomanació. Aquest és el cas de l'XML, que es troba actualment en la tercera edició. Per altra banda, el W3C també publica diferents tipus de notes informatives, que en principi no caldria considerar com a estàndards.

A diferència de l'Organització Internacional de Normalització, o altres organismes d'estandardització internacionals, el W3C no té cap programa de certificació. Aquest va considerar que, ara per ara, no era aconsellable començar-ne un. No obstant, sense que el consorci ho comprovi i se'n faci responsable, es permet que tothom qui respecti les recomanacions pugui demostrar-ho, per exemple, amb una pastilla que ho indiqui a llurs llocs web.

Una pagina on podeu trobar informació també i està feta seguint les recomanacions del W3C és: http://www.drauta.com/estandards-web-w3c/




By: David

El bus de les professions

En el marc de les activitats educatives de la Programació Estable, els propers dies 27, 28 i 29 de maig, Santa Perpètua comptarà amb la visita del Bus de les Professions. Aquesta unitat mòbil s’instal·larà davant de l’Ajuntament, a la plaça de la Vila.

L’objectiu d’aquest Bus és la de portar arreu de Catalunya tota la informació i orientació sobre les possibilitats que ofereix el sistema educatiu, sobretot pel que fa a la formació professional (cicles formatiu de grau mitjà i de grau superior). Aquest bus està adreçat als alumnes tant dels centres educatius del nostre municipi com de poblacions properes que prèviament ho hagin sol·licitat. Romandrà obert al públic en general entre les 18 i 19 hores dels dies 27 i 28 de maig.


L'equip de la Casa d'Oficis de Noves Tecnologies visitarem el bus el dijous 28 de maig per obtenir informació sobre les sortides formatives i professionals un cop hagi acabat. Tot i que encara en queden uns mesos, mai és tard per decidir el futur...

D'altra banda, el dia 27 de maig de 18 a 19 hores, tindrà lloc una xerrada informativa adreçada als pares i a les mares dels alumnes per tal d’informar-los sobre l’estructura de la formació professional i les diferents famílies. La xerrada informativa tindrà lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.

Aquesta sessió informativa corre a càrrec de les orientadores del mateix Bus de les Professions.

Active X



La denominada tecnologia ActiveX desenvolupada per Microsoft va fer la seva aparició en Internet amb el navegador Internet Explorer 3.0. El seu objectiu és similar al dels plug-ins: inserir objectes de diferent tipus en una pàgina Web.

ActiveX està composat per dos tipus d'objectes: controls Actius (Active controls) i documents actius (Active documents). Aquests últims permeten inserir documents amb format PDF, DOC etc. La tecnologia ActiveX funciona d'una manera similar al mecanisme de Microsoft OLE (Object Linking and Embedding, Enllaçat i incrustació d'objectes) que usa el seu sistema operatiu Windows.

Els controls ActiveX tenen semblança amb els objectes per a plug-ins i amb els applets Java, encara que presenta algunes millores pel que fa a ambdós. Com passa amb els plug-ins, els controls i documents de ActiveX poden ser inserits en una pàgina Web, no obstant això no requereixen un petit programa per a cada tipus d'objecte ActiveX, aquesta nova tecnologia ha estat denominada com auto-continguda perquè cada objecte té suficient informació per a executar-se ell mateix sense l'ajuda de cap aplicació.

Tal i com passa amb els applets, podem crear els nostres propis controls o usar els creats per altres programadors que ens els venen o distribuïxen gratuïtament.

Inserció d'un control ActiveX:

El codi HTML necessari per a inserir un control o document ActiveX en una pàgina Web va ser desenvolupat per Microsoft en col•laboració amb el Web Consortium, amb el que es va acordar l'ús de l'estàndard OBJECT.

Exemple:



Passem a explicar aquest codi:

El valor de l'atribut CLASSID és el qual identifica el tipus de control ActiveX que estem inserint.
  • Caption: És el text que ha d'inserir-se amb les característiques que s'indiquen amb la resta de paràmetres.
  • Angle: És l'angle del text amb l'horitzontal en graus. Si li donem el valor 90 el control mostrarà el text en vertical
  • FontSize: És la grandària del text.
  • FontName: És el tipus de lletra.
  • Backcolor i Forecolor: Són el color del fons i el color del text respectivament.

Més informació sobre els ActiveX:

Adrià Victòria


dimarts, 26 de maig del 2009

Applet de java

Com us explicàvem en una entrada anterior, el llenguatge Java, desenvolupat per Sun Microsystems, és un llenguatge de programació orientat a objectes de propòsit general. La importància del llenguatge Java s'ha fet patent des que els browsers són capaços d'executar programes Java per incorporar audio, vídeo i animació de forma directa a les pàgines HTML.

Des de la primera versió de Java, existeix la possibilitat de desenvolupar petites aplicacions (Applets) que després poden ser incrustades en un pàgina HTML perquè siguin descarregades i executades pel navegador. Aquestes miniaplicacions s'executen en una Màquina Virtual de Java (JVM) que el navegador té configurada com a extensió (plug-in) en un context de seguretat restringit.

Amb aquesta entrada, no pretenem cobrir la implementació d'applets en Java. L'objectiu és mostrar la incorporació d'applets ja dissenyats a les nostres pàgines Web mitjançant l'etiqueta APPLET.

L'etiqueta APPLET

L'etiqueta APPLET ens permet incorporar applets Java a les nostres pàgines web. La sintaxi completa és la següent:

&ltapplet code="x" heigth="x" codebase="]" alt="]" name="]" vspace="]" width="x" align="]" hspace="]">
< name="x" value="x">


Atributs obligatoris:
  • CODE="nom_executable": Indica el nom del fitxer executable (extensió .class). No s'admet un URL absolut encara que pot ser relatiu a l'atribut opcional CODEBASE.
  • WIDTH="valor": Indica l'amplada inicial en píxels que el browser ha de reservar per a l'applet.
  • HEIGHT="valor: Indica l'alçada inicial en píxels que el browser ha de reservar per a l'applet.
Atributs opcionals:
  • CODEBASE="adreça": S'utilitza per especificar el URL base de l'applet. Si no s'especifica s'utilitza el mateix que té el document.
  • ALT="descripció": L'utilitzaria un browser que interpretés la marca APPLET però que per alguna raó no pogués executar l'applet (per exemple, un applet que necessita accedir a un recurs protegit).
  • NAME="nom": Assigna un nom simbòlic a l'applet dins de la pàgina. Un mateix applet pot ser carregat molts cops en una mateixa pàgina amb noms simbòlics diferents.
  • ALING="valor_predefinit": Igual que amb l'etiqueta , l'atribut ALING permet alinear un applet respecte el text. Els valors que pot prendre són els següents: LEFT, RIGHT, TOP, TEXTTOP, MIDDLE, ABSMIDDLE, BASELINE, BOTTOM y ABSBOTTOM.
  • VSPACE="valor": Indica, en píxels, l'espai vertical entre el text i l'applet. Només està actiu si l'atribut ALIGN s'ha fixat a LEFT o RIGHT.
  • HSPACE="valor"Indica, en pixels, l'espai horitzontal entre el text i l'applet. Només està actiu si l'atribut ALIGN s'ha fixat a LEFT o RIGHT.

On trobar Applets de Java

El coneixement de Java és cada vegada més important pels programadors d'Internet. En canvi, no és necessari conèixer Java per aprofitar les seves característiques a les nostres pàgines web. Existeixen gran quantitat d'applets gratuïts que es distribueixen a través de la WWW i que poden ser utilitzats lliurement a les nostres webs. A continuació, en teniu una mostra de pàgines on trobar-ne:

Java


Java és un llenguatge de programació orientat a objectes, desenvolupat per Sun Microsystem, a començaments dels anys 90.

Originalment, va ser dissenyat per tal de ser software de dispositius electrònics (tot això abans que comenci la World Wide Web) com microones, calculadores i televisions interactives. Va intentar introduir-se al mercat de la electrònica de consum. Desprès d'uns anys, i amb l´expansió d Internet, va prendre un altre camí.

El llenguatge parteix de la base de C y C++, però té un model d'objectes més simple i suprimeix eines de baix nivell que indueixen a errors per tal de treballar de manera molt més fàcil i còmoda.

És un llenguatge flexible i potent per la facilitat amb què es programa i els resultats que ofereix. Un dels trets que el caracteritza, i que fa que sigui una eina molt valorada a l'hora de desenvolupar aplicacions, és el fet que sigui un llenguatge multi-plataforma.

Actualment, Sun Microsystems s'encarrega, amb d'altres empreses associades, del desenvolupament del llenguatge. A la pàgina Java.sun.com podem trobar gran quantitat de recursos relacionats amb Java: tutorials, llibres, codi, alguns dels quals es distribueixen gratuïtament.

A més, entre novembre de 2006 i maig de 2007, Sun Microsystems va alliberar la major part de les seves tecnologies Java sota la llicència GNU/GPL, d'acord amb les especificacions del Java Community Process, de tal forma que pràcticament tot el Java de Sun és ara Software lliure.

Més endavant en parlarem, però podem dir que els programes de Java es divideixen principalment en dues categories:
  • Aplicacions: son programes autònoms independents( standalone )
  • Applets: els applets Java son programes incrustats (embedded) en una pagina HTML i s'executen en l'entorn d'un navegador Web.
D'altra banda, si voleu obtenir-ne més informació sobre aquest llenguatge de programació, podeu consultar el següent enllaç:

Lenguaje de programación Java en Wikipedia


divendres, 22 de maig del 2009

Visita a la deixalleria

Avui hem visitat la deixalleria municipal...

Hem portat material informàtic de rebuig que teníem a classe i hem tafanejat per veure si podíem aprofitar alguna cosa per a les nostres pràctiques...

Un Pentium II i fins i tot un 286 o un 386 pot ser molt útil si se sap com fer-ho. Moltes vegades es llença perquè pensem que ja ha quedat obsolet, tot i que encara pot tenir molts anys de vida més.





D'altra banda, el paper de les deixalleries pel que fa al material informàtic és vital. La ferralla electrònica o ewaste (en anglès) com són els ordinadors i altres elements tecnològics com ara els mòbils o els televisors contenen materials tòxics i molt contaminants que han de rebre un tractament especial. A més, molt d'aquests components, com ara el coure, el ferro o el crom es poden recuperar per ser utilitzats de nou.

És el que procurem nosaltres: reutilitzar per ampliar els nostres coneixements i donar un ús nou a tot aquest material informàtic que d'altra manera acabaria a les escombraries. Així, de pas, aprenem coses noves, veiem relíquies informàtiques de primera mà i, de tant en tant, fem alguna troballa interessant.




Favicon

Tornem a la càrrega amb més informació per al nostre públic!

En aquestes setmanes ja hem estat finalitzant les nostres nocions sobre l'HTML, i com no, aquesta informació la representarem en diferents posts.

Avui parlaré sobre els Favicon.

Si us fixeu bé, cada vegada que entreu en alguna plana web, en la seva URL, normalment (però no sempre) es veu com un petit logotip de la casa o del creador de la web. Aquesta petita icona s'anomena Favicon.

Aquí us dono exemples:


RTVE


ANTENA3


BLOGGER



GOOGLE


Aquests són diferents tipus de favicons dels milers que hi ha a la xarxa.

Per crear un, pots o bé baixar el programa o bé fer-lo online des d'alguna web. A continuació, us poso un exemple de web on es pot fer:

http://tools.dynamicdrive.com/favicon/

És molt fàcil. Només esculls l'imatge a Examinar i a continuació li dones a "Create icon" i ja ho tens.

Per inserir aquest Favicon en la teva web, primer ho has de guardar en la mateixa carpeta on tinguis tots els arxius de la teva web, i després inserir la porció de codi que ara us donaré.

Primer aclarir un tema: alguns navegadors no accepten aquesta funció o si la accepten, la modifiquen. Jo us passaré el codi per "Mozilla Firefox" i per "Internet Explorer".

Mozilla Firefox:

"[link rel="icon" href=http://tuweb.com/favicon.ico
type="image/vnd.microsoft.icon"]" . Aixó es posa dins de l'etiqueta [BODY].

Internet Explorer:

[link rel="Shortcut Icon" href=http://tuweb.com/favicon.ico"/]".
Això es posas dins de la capçalera del web [HEAD].

En teoria, hauria de funcionar, però hi ha casos que no funciona, però mai ens hem de rendir.

Salut!


P.D: En les etiquetes heu de canviar els [ ] per < >, que si ho posava amb < >, l'editor del blog es menjava el que escrivia.


dimarts, 12 de maig del 2009

Tutorial Virtual Dub

Breu resum per a les persones que no sàpiguen que és el Virtual Dub:

És un programa que ens permet editar vídeos, tant és un pre- i post-processador. Amb aquest programa podrem des d'introduir música al nostre vídeo com extreure part d'ell. També podem crear animacions.

Si vols saber més, només has de clicar aquí .

Virtual Dub està sotmès a la llicència pública GNU, la qual cosa vol dir que el podeu usar lliurement i gratuïta.

El primer pas que hem de fer és descarregar el programa. És molt senzill. El que podem fer és entrar a la pàgina principal de Google i posar el nom del programa o anar directament a la pàgina web de Virtual Dub, que és la següent:

http://www.virtualdub.org/

Dins d'aquesta pàgina, tindrem, a l'esquerra, un menú per poder-lo descarregar. Hem de donar l' opció de downloads.




La següent pàgina que ens sortirà serà la de dir la millor opció pel nostre pc. Depenent del nostre S.O ens baixarem el de 32bits o 64bits i li donem.




Se'ns obrirà una finestra, la qual ens permetrà obrir el fitxer o descarregar i desar. Li donem a guardar on vulguem.



Quan el tinguem descarregat, anem on hem dit que es guardes. Ve en format comprimit rar i necessitarem un programa per poder-lo obrir. Aquest programa no necessita instal•lació, el tindrem a la carpeta i el podrem executar sempre que vulguem.

Per descarregar el programa de rar, aneu aquí: http://www.winrar.es/



Per poder executar el programa, li haurem de donar, dintre de la carpeta, a virtualdub.exe. Se'ns executa el programa amb el qual podrem començar a fer animacions o editar vídeos, el que vulguem.





Adrià Victoria

dilluns, 11 de maig del 2009

Norton Partition Magic

Avui parlaré sobre el "Norton Partition Magic".


Aquest és un programa de descàrrega gratuïta. Per qui vulgui descarregar-se'l, us poso un enllaç on podreu trobar-lo.

La funció bàsica d'aquest programa és la de fer particions en un mateix disc dur. Fer una partició és dividir el disc dur en vàries parts. Una bona funció de fer particions és la de tenir diversos sistemas operatius o tenir un sistema operatiu i en la resta ordenar tots els arxius que tens.

Per exemple, si tens un disc dur de 20GB, pots fer 2 particions de 10GB o 4 particions de 5GB etc...


Aquest programa el pots trobar al CD Hiren's Boot.

Per utilitzar-lo, primer hauríem de configurar la "Bios" del nostre odirnador. Per accedir a la Bios, el que has de fer és apagar l'ordinador, una vegada l'encens, abans que es comenci a carregar el windows, has de començar a pressionar F1 (en alguns ordinadors es Supr o F2) i ja s'haurà obert. Dins de la Bios, hem de configurar-la perquè quan es torni a engegar l'ordinador, que no llegeixi el disc dur com a primera opció, sinó que llegeixi el CD-ROM.

Una vegada que has fet tot això, reinicies l'ordinador i ja directament s'obrirà el CD Hiren's Boot (si ho has fet bé). Dins del CD, hi haurà diversos programes. Dalt de tot, a l'1, está la part de fer particions. Fas clic i veuràs que hi ha diversos programes per poder fer-ho. Nosaltres ens centrarem en el Norton Partition Magic, que és el número 3 i ja estem dins del Partition.

Per crear una partició, esborres la que tens i es quedarà una partició sense format i sense res. Li dones al botó dret del ratolí i crees una altra partició fins que tinguis les que vols. Després, tornes a donar-li al botó dret i crees un format. El més utilitzat és el FAT 32.

Fent tot això, ja hauràs fet les particions.

Una vegada has acabat de fer les particions, no oblidis de tornar a la bios i configurar-la de nou perquè et llegeixi el disc dur com a primera opció.

Espero que aquesta informació us hagi ajudat...

Ivan

IMATGE DE SISTEMA AMB HIREN'S BOOT

Hola, gent! Com va tot?

Avui us parlaré sobre com fer una imatge del sistema o una ".iso de sistema". En aquesta ocasió, concretament, utilitzarem el "Hiren's Boot CD".



Però, per a què et pot arribar a servir aquest CD a part de fer una imatge de sistema?

El seu contingut és molt ampli. Aquests són els seus continguts molt per sobre:
  • Proves del funcionament del sistema.
  • Reproductors multimèdia.
  • Gestor del Master Boot Record.
  • Eines de la BIOS.
  • Canvi o eliminació de contrasenyes en l'equip.
  • Programes de recuperació de dades.
Pero aquesta vegada, com ja us he dit, només l'utilitzarem per fer una "imatge".

I què volem dir amb una "imatge de cd"? Potser que farem una foto d'un cd?

És clar que no!

Imatge de CD, vol dir que crearem, per dir-ho així, una "simulació de lector de CD", de manera que una "imatge de CD" seria com un "CD virtual".

Podríem passar dades a l'ordinador (copiant-les, tallant-les, etc.) des d'un cd, però l'ordinador desaria la informació a una carpeta normal.

Amb la imatge de CD aconseguirem que l'ordinador no tan sols retingui aquesta informació, sinó que es cregui que té un cd amb aquesta informació constantment (fins que nosaltres esborrem la imatge de CD).

Nosaltres farem una "imatge de sistema", que será com fer un "desar", però en comptes d'un document, serà de tot l'ordianrdor. Si algun dia ens falla l'ordinador, en comptes de formatejar-lo, esborrarem l'estat actual i carregarem aquesta "imatge de sistema" de quan l'ordinador funcionava bé.

Introduïm el CD del hiren's i seleccionem el programa Ghost. Entrem en un seguit de carpetes en aquest ordre:

local/partition/to image/

i sel·leccionarem una partició NTFS. Escollirem l'adreça en què desitgem desar la imatge del sistema.

Si volguessim obrir-la de nou:

Tornem a obrir el ghost, però en comptes de donar-li a "to image" li donem a "from image", escollim la ubicació de la imatge, escollim un disc dur i escollim la partició on volem obrir la imatge.

Espero que ho hagueu entès i que us hagi servit d'ajuda

Què vagi bé!

FI : )


Ruben

divendres, 8 de maig del 2009

Antivirus

Un antivirus és imprescindible a qualsevol ordinador, tant si es connecta a la xarxa com si no. I cal tenir-lo sempre actualitzat.

Cada dia apareixen virus nous. La majoria d'antivirus poden detectar virus nous encara que no els tinguin emmagatzemats a la seva base de dades. A partir d'una anàlisi, anomenada heurística, es llegeixen tots els arxius del nostre ordinador i hi busquen les cadenes d'informació que usualment fan servir la majoria de virus.

Ara més que mai cal estar previnguts perquè tots els fòrums de seguretat ens diuen que han aparegut noves modalitats de virus que encara no han entrat en funcionament i, per tant, fins que no ho facin, les cases antivirus no poden desenvolupar els mètodes de desinfecció pertinents.

Per estar ben informats del dia a dia, visiteu http://www.alerta-antivirus.es/. No només hi trobareu la descripció i estadístiques dels virus més recents, sinó que també hi trobareu les eines creades específicament per desempallegar-vos-en.

A continuació, trobareu una potent eina en línia i gratuïta per comprovar si esteu ben guarits. Us adjunto una explicació pas a pas per poder-la fer servir, tot i que és d'ús molt senzill.

La casa Panda també ofereix un test en línia per comprovar la capacitat del nostre antivirus. Des de l'adreça http://www.pandasoftware.es/virus_info/funciona/info/funciona/ intentaran enviar-nos un virus inofensiu per tres canals diferents: des d'una plana web, mentre descarreguem un arxiu i obrint un correu electrònic.

Així, és molt important que cada ordinador tingui l'antivirus instal·lat.



Souraida Lamzarrah

Memòries RAM en USB


Memòries o USB?

Durant un dels meus passeigs d'exploració per pàgines, etc. vaig trobar una cosa molt interessant: eBoostr

La seva funció consisteix en augmentar la velocitat del PC de manera semblant a com fa la memòria RAM, però utilitzant per això la capacitat de qualsevol unitat d'emmagatzematge extraïble (pendrive, Targetes de memòria o Disc extern). Això sí, ha de ser compatible amb aquesta utilitat.

eBoostr és l'equivalent per a Windows XP del conegut ReadyBoost per a Windows Vista. El funcionament del programa és el mateix que en el Vista. Es tracta d'una utilitat (de les poques) que ve integrada en Windows Vista. Ara han desenvolupat aquesta mateixa utilitat però per usar en Windows XP.

En connectar una d'aquestes unitats podem indicar mitjançant un senzill menú quina capacitat desitgem utilitzar com a expandida. Aquesta memòria no podrà ser utilitzada, lògicament, per emmagatzematge.

Aquesta memòria ampliada no significa un augment de la memòria RAM com a tal. La seva funció consisteix a fer de pont entre la memòria física del PC i la memòria RAM, cosa que disminueix el temps d'accés als arxius que Windows XP crea com un caxé al disc dur.

Aquesta tecnologia l'està desenvolupant un equip rus de l'MDO's (Moscow Development Office) la qual està en desenvolupament en aquests moments.

A mi personalment em va interessar molt aquesta idea i me'l vaig baixar perquè era gratuït. Em funciona bé, m'obre els programes més ràpidament, etc. És una molt bona aplicació i espero que us sigui d'utilitat.

Aquí us deixo el link de descàrrega:

http://rapidshare.com/files/95886446/Memoria_Usb_Como_Ram.rar.html

David

dijous, 7 de maig del 2009

Arquitectura de l'informació

Què és l'arquitectura de la informació?

Per començar una web, és útil tenir en compte què és l'arquitectura de la informació?

Segons Rosenfeld y Morville, l'arquitectura de la informació
  • Aclareix la missió i visió del lloc, equilibrant les necessitats del patrocinador i les necessitats de l'audiència.. Determina el contingut i funcionalitat que tindrà el lloc.
  • Especifica com els usuaris trobaran la informació en definir la seva organització, navegació, etiquetatge i sistemes de recerca.
  • Mapea com el lloc s'acomodarà al canvi i creixement en el temps. És a dir, s'ocupa de la planificació, organització, navegació, interfície d'usuari...
En definitiva, és la disciplina que s'ocupa de convertir una idea en un projecte web viable, utilitzable i útil.

Durant la planificació del noster lloc web serà necessari construir dos mapes:.
  • Mapa Lògic: Reflecteix els continguts del lloc i la forma en la qual estan relacionats uns amb els altres.
  • Mapa de Navegació: Defineix de forma conceptual cada document, el seu contingut i estructura. També defineix els noms dels arxius i la seva vinculació. A través d'un mapa de navegació tenim una visió abstracta de tot el projecte.

Només després d'aquesta planificació, podrem començar a dissenyar el nostre lloc.



Mireya Caro

dilluns, 4 de maig del 2009

Els sistemes de navegació

Els sistemes de navegació són imprescindibles a les pàgines web.

El sistema de navegació, per dir-ho així, és com una construcció lògica de la pàgina web que et permet moure't en totes direccions dins d'aquesta mateixa i al mateix temps et manté informat de la teva situació dins la pàgina.

Podem dividir els trets o "consells" més importants sobre el sistema de navegació a l'hora de fer la nostra pròpia web:

Pàgina d'inici

La pàgina d'inici és molt important perquè crea la primera impressió que ens fem de la web. Per mi és com "la personalitat de la web". Des d'aquí, podem fer els enllaços a totes les subpàgines de la nostra web, però això si la nostra pàgina té un número petit de subpàgines. Si en té moltes, ens surt més a compte fer "subseccions" i crear els enllaços dins de cada una d'aquestes.

Menú de navegació

El menú de navegació estaria situat a la pàgina principal com a mínim, en un lloc fàcil de trobar, encara que és molt més recomanable tenir-lo present en totes les "subpàgines" per tal de millorar la navegació. Aquest menú contindria els enllaços a les pàgines secundàries (si la nostra web esta formada per moltes pàgines) o a les subpàgines (si en tenim només aquestes).

Peu de pàgina

En el peu de pàgina podem situar informació important o enllaços importants com per exemple la informació de contacte, qualsevol tipus d'informació legal relacionada amb la pàgina o amb el seu contingut, etc.

Evitar pàgines orfes

D'aquest fet se'n diu quan ens trobem en una "web sense sortida". Sí, hem arribat fins a aquesta però, i ara que? Hem de procurar ser minuciosos en aquest sentit i no deixar mai una pàgina sense opció. Des d'on estem s'ha de poder anar, per exemple, a una pàgina de nivell paral·lel, a una principal, a una anterior, etc...

Enllaçar sempre a la pàgina d'inici

Que des de qualsevol de les teves "subpàgines" puguis anar a la d'inici sense problemes. Situa l'enllaç en un lloc ben vist, com per exemple el logotip o una icona gran, ruta d'accés o "on estic?" Fes que a mida que vagis navegant es vagi deixant un rastre de links que ja has visitat de manera que puguis retrocedir en la mida que t'interessi en un determinat moment.

Incloure-hi un cercador

En les web amb un gran número de pàgines, és molt recomanable posar-hi un cercador intern el qual, escrivint-hi un títol, part del contingut, etc., et facilitarà moltíssim la cerca d’informació.


Espero que tot s'entengui bé i que ajudi a qui li faci falta.


Ruben

Usabilitat


"Usabilitat, paraula que per cert no existeix en castellà, és la condició o
propietat d'un servei o producte per a ser fàcilment utilitzat. Diguem que és
com la ergonomia, l'adaptabilitat (altra paraula inventada) dels objectes a l'ésser
humà"

(Qué es la usabilidad, J. Marquez)


És l'atribut que mesura el fàcil que és d'usar una interifície web. Un lloc web usable és aquell en què els usuaris poden interactuar de la forma més fàcil, còmoda, segura i intel·ligentment possible. És a dir, la finalitat d'aquest terme és que l´usuari trobi el que busca en el menor temps possible.

Un bon lloc web és aquell que respon a les necessitats de l´usuari. Un error freqüent del dissenyador


Existeix un home que ha inventat això de la usabilitat. Es diu Jakob Nielsen i diu que: l´internauta habitual no llegeix amb atenció tot el text d´una web, fa una ullada per sobre, i si l´interessa, segueix llegint. Té molts consells que poden ajudar, i molt.


Txema